tisdag 13 december 2011

Tomte och Lucia

Hej!
Idag är det luciadagen & tretton nätter före jul, som de små barnen sjöng.
Men jag var också med i ett luciatåg. Vi stod på en scen och sjöng i en timme. Där uppe på scenen var det jättevarmt och alla tärnor stod med levande ljus i händerna. Jag fick inte vara tomte utan behövde gå i ett långt lucialinne. Men det var ändå kul, fast det skulle ju varit roligare om jag hade fått vara tomte. Men, nästa år, sade min rektor, om jag var med då så skulle jag få vara tomte. Så den trettonde december nästa år kommer det stå en flicka utklädd till tomte på en skolscen och sjunga. Och den flickan, det kommer att vara jag. Efter luciauppträdandet gick jag upp och hade hemkunskap. Där bakade vi lussebullar.

Jag har virkat en tomte också, som jag skrev om för nån vecka sen. Och den har blivit klar. I lördags så sydde jag på dem sista sakerna. Å ja, så här blev den:



Bilderna på tomten är tagna med min d3100. Jag är jättenöjd med kameran. Även nöjd med tomten. Bilden i mitten tycker jag verkligen om.
V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar